onsdag 17 december 2014

BBC och Aftonbladet


Förra veckan var jag i London och träffade BBC tre gånger för att berätta om min bok The Christmas Match – Football in No Man’s Land 1914. Hittills står det 1 – 1, det vill säga på ett ställe blev jag bortklippt, men i ett annat program kom jag med i sändningen.

TV-nyheterna klippte bort mig. Inslaget handlade om ett nytt monument till minne av fotboll under julstillståndet. Tiden räckte inte till när det blev regeringskris i Nordirland så jag fick inte vara med. Men den vänlige producenten Adam Keelan har skickat en länk till inslaget så som han hade tänkt sända det (textskyltarna är inte med). Inslaget finns här.

Ljudet från TV-inslaget gick också i radio, och där fick jag vara med på riktigt. Radioinslaget finns här.

De andra två intervjuerna kommer i radio i helgen om inga nyheter slår ut mig.

Jag har också fått uppmärksamhet i Sverige. Staffan Heimersson har skrivit om fotbollssoldaterna i Aftonbladet. Jag var i London när hans reportage blev tryckt i tidningen, så jag har inte sett det. Om någon läsare råkar ha tidningen, skriv gärna till mig (adressen här nedan).

Nu är jag i Ypern i Belgien. Här i trakten skedde några av krigets hemskaste strider och staden var sönderskjuten. Nu är det minnesarrangemang nästan varje dag. På måndag får jag tillfälle att berätta om min bok i krigsmuseet In Flanders Fields. 

Skriv gärna till mig:
footballinnomansland@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar